Bröllop

Då var det söndag igen då.. tänk att det är en hel vecka sen jag kom hem från Stockholm!
Jag är ledig i dag.. o i morrn o nästa dag också för den delen. Fan så skönt.
Så hur ser mina planer ut för idag då? Först ska jag slappa tills jag orkar göra något, sen ska jag gå in mina kängor lite, tänkte gå ut tillMålserum så kan jag kolla på hopptävlingarna när jag endå är där. Ska ha lite packning också tror jag.. bra o vänja sig redan nu. Sen ska jag träna på träningsverket.. step up.. faktiskt riktigt rolig träningsform. Då måste man hålla koll på steg o sånt också.. så man får jobba med båda hjärnan o kroppen ;)
Får se om de blir någon ridning.. jag är ju sugen på o hoppa lite.. men beror på när jag kommer hem från min vandring.

Igår jobba som sagt Sofie och jag på ett bröllop. Det var en tjej som hette Malin Antonsson som skulle gifta sig. Hon satte ut en annaons på HR så det var genom den vi fick jobbet. Det var rätt kul faktikst, lite slitigt där ett tag med all disk men endå helt klart värt 1000 spänn. Vi fick servera välkomstdrink, lägga fram buffén, fixa kaffe o tårta o så diiiiska en massa. Höll på från halv 2 till 12.. så jag var helt slut när jag kom hem!

Alltå.. bröllop.. så fint :') Det är nog bland det bästa jag vet! Dom sitter där o ser så lyckliga ut. Dom har äntligen fått varandra och ska leva sitt liv ihop föralltid. Förhoppningsvis iaf..
Det är ju så fint alltihop! Och alla tal som mamman o pappan har.. för att inte tala om det dom har till varandra. När jag hörde hans tal till Malin höll jag på o börja gråta.. fick tårar i ögonen iallafall.. jag vet jag är lite blödig. Men jag kan inte rå för det :)
När jag gifter mig, för jag skriver när och inte om, (ska bara hitta en kille att gifta mig med först.. hehe), då ska det vara i en kyrka och det ska vara ett sånt där gammaldags bröllop.. och alla ska komma. Jag förstår inte folk som kan gifta sig på en stand. Visst jag kan hålla med om att det är fint o stå där vid vattnet o så, men endå.. de känns endå lite b. Jag är inte kristen men jag tycker endå det är självklart att gifta sig i kyrkan. Det är så högtidligt på något vis :) Aja .. de dröjer väl innan det händer.. Men innan jag är 30 hoppas jag iaf.

När vi inte hade så mkt att göra satt Sofie och läste i de där programmet dom har på borden.. så stod de massa roliga saker..typ :

Saker att säga när du inte vet vad du ska prata med bordsgrannen om:
- Går du ofta hit eller?
- Ehm.. vem är gentligen Björn o vem e Benny i Abba?
- Finns det något annat ord för synonym?
- Är det golvet som snurrar eller är det bara jag?
- Är det din hand på mitt lår?


...och så tre saker som är vääälidigt svårt att säga när man är lite för onykter:

- Nej tack, jag ska inte ha mer att dricka
- Nu går jag hem!
- Nej tyvärr, du är inte riktigt min typ!

Haha.. jaa vi hade roligt åt de igår iaf.. men då ska d väl tilläggas att vi var rätt trötta också. Kanske inte jag så mycket.. men de fanns ju andra.. nämner inga namn (a)




image7

Sofie bland dom fint uppdukade borden


image9

Här har vi Sofie igen


image10

Uhm.. o här har vi mig :D





Tack o hej.. leverpastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0