Måndag

Jaha idag har varit en ledig dag.. har svårt att fatta att jag har slutat jobbet! Men jag gick faktiskt upp kl 08:00 ändå.. tro de eller ej :P Dels somnade jag kl 12 igår så hade ju sovit rätt många timmar.. sen va de någon vänlig själ som spelade musik här hemma. Wiie.

Men de va faktiskt bra att jag kom upp tidigt.. hade lite att uträtta idag.
Åkte ner till stan vid 10 .. skulle snacka med Agneta på H&M. Hon sa att jag fick börja jobba på fredag.. puh :O Snabba ryck här.. men nu kunde jag ju inte det eftersom Sofie och ajg ska till Örebro över helgen. Kändes inte så bra o säga nej de första man gör, men jag hade faktiskt inte lovat nått!
Så hon ska ringa mig imorgon så ska vi komma öevrens om när jag ska börja.. Det blir nog nästa vecka. Blir inte att för många dagar som fri människa för mig.. och med fri menar jag arbetslös.
Alltså egentligen är jag inte så sugen på o jobba.. men ändå vill jag få in en fot där.. e ju bra o få erfarenhet av att sälja kläder. Ser bra ut på CV:t med :P Hittade lite saker där också.. man kan ju inte gå in utan o köpa nått ;) Så de blev hårfärg som ska användas imorgon och en svart/silvrig sjal.
Efter Hm gick jag till People.. ska klippa på på onsdag kl 10:15. Blir kul o testa en ny frisör. Vill klippa upp håret.. så man kan fluffa upp de på sidorna lite. O så har luggen blivit aslång.. igen.. den växer som ogräs!

Efter stan åkte jag till Nautilus. Har inte tränat där på en vecka så jag kände att jag behövde det. Gick bra .. o var jobbigt som alltid.
Känns skönt o verkligen köra slut på musklerna i maskinerna!

Efter träningen åkte jag till stallet.. var ett himla flängande idag :P
Så kul o rida i målserum :) De va riktigt länge sedan nu. Curre verkade trivas i sitt nya hem! Jag red i paddocken.. De va helt sjukt väder idag btw.. Först strålande sol.. sen ösregn.. sen sol.. hela tiden ändrade det sig!
Men precis när jag skulle ge mig ut va de fint så då gäller de o passa på o rida utomhus! han var riktigt duktig.. pigg o glad :)

Hade egentligen tänkt o åka på ett möte nere på polisstationen idag. Man fick ställa frågor o så var de lite info om hur de är att vara polis. Hade tänkt o gå.. men de andra drog ut på tiden och jag orkade verkligen inte hålla på o stressa.. så jag struntade i det.
Har ju funderat på polisyrket en hel del på senaste tiden.. känns som de skulle passa mig! Snacka om att de måste vara ett givande arbete.. kunna rädda människors liv.. hjälpa utsatta.. skapa ett bättre samhälle. Man får träffa massa människor, vara ute o se saker.. Jag är sugen måste jag säga!
Har kollat på deras hemsida.. inte lätt o komma in direkt :s 6000 söker varje år och av dem e de ca 600 som kommer in. De finns skolor på tre ställen i Sverige ; Umeå, stockholm och växjö.
Dom har massa kondtioonstester, smidighetstest, simprov, styrkeprov psykologsnack o sånt.. Sen måste man ha läst Historia A .. ngt som jag tyvärr inte har gjort! Så då blir de komvux för moi.. Men de är de ju värt om jag verkligen vill bli polis.
Har ett år på mig att tänka. Så det var därför jag inte kände att de va nån panik att gå på de där mötet idag :)

Aja, nu ska jag gå..
Var en kul kväll i lördags föresten! :)
O ännu roligare lär det bli nu på lördag.. hehe =)

Bye



image15


image16

image17

Uhm.. jaa gissa vem de är :P
Så här såg jag ut innan de va dags för tjejmiddagen i lördags!






image18

Sista dagen på gränsö..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0