Högvaktsmuck

Idag är en historisk dag för mig, det är nämligen sista högvakten någonsin!
Om ca 20 min går jag på mitt sista postpass.. så underbart!
Fick avsluta min tjäntgöring här vid slottet på ett lite kul sätt med, igår fick jag stå på post 3 som ligger inne i slottet. Kungen kom förbi och nickade åt mig när jag gick upp i givakt. Har aldrig sett honom på så nära håll någon gång. Han ser hanska vanlig ut utan alla medaljer och krimskrams.
Anledningen till att jag skulle stå där var att Indiens ambassadör skulle komma och besöka kungafamiljen.
Sen kom en äldre man o pratade med mig i typ en kvart och han såg ut o vara rätt högt uppsatt så jag frågad vad han jobba med, han var kungens adjutant. Han skulle åka med kungaparet till OS idag. Vadå soft jobb?
Han var grymt trevlig iallafall.. o så var han imponerad av mina skyttemärken på modellä:n hehe.

Sen ikväll ska jag och Larsson på Takida. Dom spelar på skansen vid 19:30.
Skapligt kul det ska bli!!

// Emelie

ee

Gjorts för sista gången..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0