Väktarutbildning

Idag har vi börjat med väktarutbildningen. De verkar vara rätt mkt repetion av skyddsvaktsutbildningen idag. Hoppas jag kan få det där jobbet på häktet i västervik.. Blir bra pengar o bra på Cv:t!
Jag ska vara med 1a pluton eftersom jag tävlade igår o missade första passet så fick jag hänga på dom som börjar idag istället..
Tävlingen igår då, kombinerad tävlam dressyr och terränghoppning. Dressyren gick sjukt bra, jag vann med 197 poäng och 67%.. var riktigt nöjd med honom! Terrängritten skötte han sig också över min förväntan, ändå problemet var att jag inte syrde ordentligt en gång ute i skoge så han höll på o galopera in i ett träd så gjorde han en tvärvändning åt vänster o så åkte jag av. Onödigt o klantigt av mig.. det var dessutom inte ett svårt hinder. Men vi hade ett litet missförstånd där helt enkelt. Jag sprang ifatt honom och hoppade uppo red klart banan och jag fick en riktigt bra tid eftersom jag red så fort, trots mitt besök nere på marken :P Först skulle dom bara räkna tiden och då hade jag vunnit hela skiten, men sen ändrade dom så att man skulle få fel för utbrytning eller avramling.. så därför blev det ingen placering den här gången. Lite synd att de där skulle hända när hästen gick som en klocka i övrigt . Detta va sista tävlingen på Krut för min del skulle jag tro. Fan vad jag kommer sakna honom sen! Han är verkligen helt underbar att rida.. han passar mig så bra. Löjtnant Malmén (chef ridenheten) sa att han aldrig sett någon rida Krut så bra förut. Gissa om jag blev glad när han sa det?! :D





<3



Nu ska jag sova lite innan lunchen..
See you in three weeks.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0