Svensk sommar när den är som bäst.

Då sitter man på logementet igen då. Lyssnar på lite chill musik och väntar på att orken att ta mig till gymmet ska kommma.
Har redan kört lite brottning med Norén + fotboll så upvärmningen e klar kan man säga hehe..
Vi e bara 4 pers här just nu så de e lugnt o skönt som fan.. många stockholmare som drar hem på kvällarna. Men själv har man ju 30 MIL hem så det är inte så aktuellt för min del.

Idag, denna fina junidag ska jag berätta vad som hände på vår postavlösning på slottet.
Ungefär lagom när vi låste ut vapnen så öppnar sig himlen och det började regna som aldrig förr. O då menar jag inte något litet lätt sommarregn utan det bokstavligen VRÄKTE ner. Kul! :D
Men det var inte så mycket att göra åt saken.. man kan ju inte ställa in allt för att vädret inte är vad det borde vara mitt i sommaren. Precis innan vi skulle springa ut så börjar det blixtra också.. great.
Men som Fänriken sa: "Nu kan man ju iaf kissa på sig utan att det märks!"

Först var det rätt okej o stå där ute, men sen när det började regna ännu värre och man kände hur det rann kallt vatten på ryggen, var det inte någon höjadar dag. Uniformerna blev blöta, förstörda och kanske 1 timmas extra  jobb var man tvungen att lägg ner för att få dom fina igen.
När vi marscherade ut så stod de några turister precis jämte (ja, det var faktiskt fok o kollade på oss, trots vädret). "Regnar det på er?!" sa dom med lite smått retfull röst. Då had man fan lust o ta upp Ak5an o anvämda den lite!
Fast nu när man ser tillbaka på dagen har den varit riktigt komisk.

På kvällen var jag ute o sprng med Noventa, sen körde vi lite i gymmet. Men k1's gym e så litet o instängt. Tackar vet jag Kungsängen, där finns det resurser!
Jag hann även med att gå en promenad till Fältöversten och köpa en väldigt god pirog, frukt o godis. Ska även tilllägga att jag hade Kerro med mig som sällskap. När vi kom tillbaka hade vi lite massagestund.. Jag försökte lära Kerro hur han skulle massera Noventa men det gick mindre bra kan man säga.. haha. Noventa undrade hur jag hade blivit såå bra på o massera folk.. (stolt hah).. Träning är svaret. Sen tycker jag det är riktigt kul också! Speciellt personer man får ta i lite på.
Senare på kvällen såg vi The Hostel 2.. jag Luiga o Nordström. Den var jävligt sjuk och äcklig, kunde knappt kolla på skärmen ibland. Men var ändå en sevärd film.. om man gillar skräck dvs. Får nog 3 toastes av 5 möjliga. KIllarna tror jag skulle ge den en högre poäng, pga att det var mycke snygga tjejer o bröst med i filmen :P

Ja det var en bra kväll kan man säga.. skönt o ha lite egen tid ibland o inte var uppbokad 24/7 som på högvakt.
På VIS kommer jag hem till viken igen.. tio dagar kvar.
Sen är det bara 8 veckor kvar i lumpen efter det. Det är inte mycket alls!



Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0