Visfestivalen över & schema för kommande veckor


Sista dagen på Vis är slut. Fan vad fort det går. Nu är det söndag igen och den bästa helgen på hela året här i Västervik är över och förbi.
Gårdagen var ritkigt kul faktiskt. Var på inflyttningsfest hos Sophies lillasyster Sandra. Hon bor vid Tre T ungefär, bra läge och en ritktigt fin lägenhet. Man blir nästan lite sugen på att flytta själv. Men jag har det så bra här hemma också.. maten klar, tävtten tvättad.. hehe servicen får man ju stå för själv om man bor ensam. Fast visserligen så gör jag nästan allting själv nu när jag är i sthlm.. därför e de extra skönt o ha någon som fixar när man kommer hem!
Snäll mamma jag har..
Iaf, hos Sandra var det alldeles lagom mkt folk, ca 15 pers. Vi spelade rätt mkt olika spel/lekar, te x pratmakarna, jag-har -aldrig o snurra flaskan. Blev riktigt bra stämnning tack vare allt lekande (o till viss del även alkolholen kanske?)!


hhgf

Så kan det gå när man tar konsekvens..


Vi drog ner till stan betydligt tidigare idag än igår - good choice!
Nu kom man in i öltälten också! Vi träffade Wessman o Henke o dom som man inte har sett sen Midsommar.
Sen träffade jag även Jocke o endel folk man inte sett på år o dar. Kul som bara den! :)
Hade ju tänkt ta min Palladium-oskuld denna kväll, men vad händer? JO - dom har 23!
Så jagj tänkte inte bli dissad där en gång till (försökte med fejkstämpel iförrgår hahah) utan beslöt mig för o köra på det säkrare kortet Statt. Det var rätt bra drag där ändå.. mkt folk i min ålder. Statt har annars en förmåga att antingen ha gamla gubbar o kärringar, eller 90is.
Dansade loss med Sofiorna mfl där ett bra tag, blev sen Diana o en ensam/jobbig cykeltur hem runt kl 04:00.



jag



jj

3:e Visdagen



Tänkte skriva mitt framtida schema .. så jag har det samlat någonstans. Just nu står det på små lappar som finns överallt :P Skitbra!!
Nu är det 8 veckor kvar till Dagen D, MUCK, slut, goodbye, aldrig mer militärkläder (troligtvis).


♦ 3:e Pluton ♦


V.29
Må: Ridning, drilltroppstärning, puts
Ti: Drilltropp, simporov
On: Soldatprov (3 mils march med packning och övningar under vägen)
To: Studiebesölk Berga / Flygvapnet, Ridning på kvällen
Fr: Förövning Beriden Högvakt, Drilltroppsträning
Lö: Beriden Högvakt Stockholms slott, Drilltropsuppvisning på borggården 19:00
Sö: Avgång, puts

v.30
Må: Beriden Högvakt SS
On: Pågång Högvakt Drottningholm
To: Högvakt
Fr: Högvakt
Lö: Avgång, stalltjänst
Sö: Ledig

V.31
Må: Stalltjänst, ridning
Ti: Strid i bebyggelse
On: Ridning, Flytt till Tillfället, strid
To: 3 hursbacken - strid
Fr: Eldöverfall
21:30 Hemresa

v.32
Må: 8:30 Strid
Ti: Ridning, förövning högvakt
On: Beriden Högvakt  Kamratföreningen
To: Foto för alla värnpliktiga
Fr: 16:30 Hemresa

v.33

Må: 08:30 Stridsutbildning
Ti: Beriden högvakt, Anhörigdag
On: Hästhämtarstyrka
To: Hästhämtarstyrka
Fr: Ridtävling

v.34
Må:Hästhämtarstyrka
Ti: Hästhämtarstyrka, drilltropp
On: Hästhämtarstyrka
To: Minnesritt, förtroendearbete
Fr: Förberedelser drilltroppsuppvisning
Lö: Drilltroppsuppvisning
Sö: Ledig

v.35
Må- ti: Civilt meritvärde - väktarutbildning
On: Ridning/ stalltjänst
To-Sö: Civ. meritvärde
Lö-sö: Infodagar

v.36
Må: Flytt till Kungsängen, förberedelser slutövning
Ti-to: Slutövning
Fr: Dragonmilen
Lö: Ledig förmiddag, REMI
Sö: REMI

v.37
Må-On: REMI
Skvadronsmiddag
To: MUCK!



5/9 Avslutnings Bal på Cirkus för 4 Skvadron. 700 betalas snarast.
2/8 Pridefestivalen. Försvarsmakten medverkar vid parad genom stan.
v.31 All Pekskjutning ska vara klar



Så ser de ut! Mest skrivit det för min egen skull.
Idag har jag haft Gud med mig, eller nått.. råkade vara väldigt klantig.
Jag åkte till en kompis för o få tillbaka lite pengar på en skuld, o stoppade dom löst i fickan.
När jag följt honom en bit o vi skulle åt olika håll så satte jag mig på cykeln och upptäckte då att pengarna hade åkt ur fickan. Liten lätt pulsökning man fick då.
Jag vände om o trampade som en idiot, det var ändå 900 spänn o det e mkt pengar för en som tjänar 72 kronor om dagen kan jag tala om!
SOM TUR VAR fladdrade det runt hundralappar över hela gatan där han bor, inte en människa syntes till. Sån himla tur man kan ha ibland, det var bara o gå o plocka upp allt. Ska nog gå o köpa mig en lott idag!

Nu ska jag äta, packa o bege mig tillbaka till regementet.


// Lejonqvist ™

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0