Min framtid.

Vad blir det efter lumpen tro?
Just nu vet jag inte det. Finns några alternativ jag funderar på.
För er som har sett mig i tidningen så vet ni att jag har sökt som Sergeant på Kavallerikasern under 2009.
Men konkuransen om dessa platser är ganska hård så ärligt talat har jag inte så stora förhoppningar. Men man måste ju testa! Har trots allt fått hintar av Löjtnant Malmén att han vill att jag ska börja. Men först o främst måste plutonschefen ge sitt medgivande och jag är inte så säker på att han kommer göra det, han är hård.
Om det blir ett jobb som Sergeant så ser ni inte till mig så mkt mer här hemma. Då blir jag en riktig Stockholmbo som inte ens är hemma på helgerna.

me + my gun
Blir det inte jobb där så är det andra alternativet på jobb inom försvarsmakten utlandstjänst. Jag ska söka en mission som heter FS18 som startar till sommaren nästa år. Sedan är det tre månaders utbildning innan man åker till Afghanistan i 6 månader. För att kunna söka utlandstjänst måste man ha JA-7-7 i betyget, ganska högt så det återstår att se om jag kan klara dom betygen. Skulle vara riktigt häftigt att få åka iväg, klart det är en risk också men om man ser till statistik så är det inte så OTROLIGT farligt som alla tror. Det beror ju helt på var man är och vad man har för uppgift.
I första hand kommer vi va en fredsbevarande styrka som sysslar med bevakning och eskort, i norra Afghanistan.
Självklart händer det saker, det gör det. Soldater dör och skadas.
Vet ni pga av vilka orsaker? Jo, trafikolyckor och sjukdomar i huvudsak.
Att någon krockar med bilen kan lika gärna hända här hemma.

Afghanistan 09?

På 4:e Skvadron får vi väktarutbildning. Jag var för ett bra tag sedan o pratade med chefen på Securitas här i Västervik och jag fick jobb där om jag ville efter muck. Blev överraskad att det gick så lätt, men tydligen var han väldigt postitiv till kvinnliga väktare o såg dessutom lumpen som ett stort plus.
Kändes ju kul.. men sen när jag har funderat lite så vet jag inte riktigt om det är ett jobb som passar mig.
Jag tycker att en av de viktigaste sakerna för att trivas på ett jobb är att man får träffa människor och har bra jobbarkompisar. Arbetet på Securitas skulle mest innebära att åka runt o låsa/kontrollera byggnader själv under nattetid.
Det vill säga: ingen social kontakt.
Hmm.. tror inte det är så passande för mig! Bra lön, det är det. . men jag tror ändå jag ska förösöka hitta något annat.

Jag tänkte slänga ihop några ansökningar idag till lite olika företag här i Västervik. Ett vanligt 8-16 jobb att ha under ca ½ år för o få in pengar. Det behöver inte va kul ens. Kravet är att man har kontakt med människor och att lönen är hyffsad :P
Borde väl inte vara så svårt?
Sen ska jag ringa till Wille och höra hur det ser ut med teori, nybörjarlektioner o barnridning i höst. Funderar på att bli ledare på dessa aktiviteter. Har haft hand om barnridningen o teorin förut lite enstaka gånger och själv varit ledare på barnriningen i mååånga år så jag vet ju vad som ska göras ;)
Sen har jag ofta fått höra att jag är pedagogisk av mig och killarna i Sthlm ber mig ofta om hjälp när dom inte vet hur de funkar riktigt hehe. Larssson har jag lärt det mesta båda om hästar och så har han fått några privatlektioner i ridning. En duktig elev som lär sig fort är han, min lilla stridskamrat!
Så därför : varför inte hålla till lite ute i Målserum igen o lära barnen ridandets konst. Inte för att det är så mkt pengar - men det är kul!
Jag tycker det behövs någon där ute som styr upp det lite. Får känslan av att det inte är någon koll längre..
lite av militärens likformighet och ordning kanske skulle vara på plats?



ff


Larsson och Jazz innan privatlektion



För övrigt har jag planer på att söka ordningsvaktsutbildningen i Kalmar. Det tar en vecka ungefär o kostar 9 000 + utrustning. Det skulle funka, jag kan antagligen bo hos Linda som även hon har planer på att söka den.
Bra extraknäck och bra erfarenhet att ha som polis. Ska fundera på det ett tag.

Varför jobba o inte plugga? Jo för jag ska ha pengar till min resa. Jag ska (läs vill) åka till Australien.
Och då pratar jag inte om någon liten solsemester på 2 veckor som tillbringas på stranden - hotellrummet - diskoteken.
NEJ - nu snackar vi en backpackersemester i ca 6 månader över hela Australien. Billiga hostel, jobb på mangofarmer och så självklart en hel del avkoppling. Jag vill inte vara en turist.. jag vill se hur livet verkligen är där nere.
Pratade med Noréns bästa kompis som nyligen är hemkommen därifrån. Blev man nått sugen tror ni?
Nae, nu har jag bestämt mig var jag ska. Har pratat medd Sofie och tror inte det ska vara omöjligt att få med sig henne!
Hon är trots allt en äventyrare, precis som jag.

Målet sen när man kommer hem därifrån blir att söka till Polishögskolan. 2 år.. i Stockholm eller Växjö.
Efter det blir det nog ridnande polis och då flyttar jag till Göteborg, min drömstad, fortare än kvickt!

Så där här ni mina framtidsplaner/drömmar!
Jag tror att det kommer bli några väldigt roliga och händelserika år framöver.


gg






P.S Har fått frågan om att blogga på Beridna högvaktens hemsida
Håll utkik, snart kommer ni kunna läsa mina rader där!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0