Stallpost, stallpost hela dan..

Just nu sitter jag i stallpostkommaren o har absolut ingenting o göra. Nördigt o ha datorn tom här tänker du?
Jo men de är det , kan ajg hålla med om. Men hur kul är det o läsa ridsport för 32:a gången på en dag..
Måste roa mig med något. Lingtjing e o spolar av en transport med högtryckstvätt. Jag skummade ner den förut. Det var fan dagens roligaste uppgift :D Få leka lite hehe.
Det är bara 7 hästar kvar i stallet nu så det är helt ugnt. Vi ska fodra vif 2:30 det är de end vi har kvar att göra. Sen slutar vi.. o imorgon åker jag hem!! Gissa om man är nått glad för det eller?! Tvår veckor o slappa o sola.. (förhoppnigsvis är de fint väder). Åh vad jag längtar..

Det är dock ganksa mysigt o va här bara 11 pers. Blir speciellt när man är så få. Sen är de relativt många som är kvar från min grupp. Ska nog joina deras filmtittande sen. Här har vi inte lika bra filmhörna som i Kungsängen.. de e pinnstolar som gäller. Lagom skönt. Vi borde ha en soffa.. det skulle få plats, lätt. Kruxet är bara var vi ska gömma soffan på visitationerna.. hmm.. får fundera ut ngt bra ställe.

Kanske skulle ha på mig nått av mina fynd imorgon på hemresan. Köpte rätt mkt grejer för lte pengar. För 1500 fick jag: en skjorta, en rosa tunika, ett vitt tigerlinne, trekvartsbyxor från HM, 3 halsband, 2 pr örhängen, bälte, scarf, "fin-shampoo" o balsam, hårsaker, diadem. O det bästa av allt ett par solbrillor för 30 spänn! De ni, det kallar jag fynd.
Finns inget som får en på så bra humör som att handla snygga saker på rea.
Sen vann sverige mot Grekland igår också om det nu råkar vara någon som har missat det (knappast troligt). Stämningen i Kungsträdgården lär ha varit på toppp när Zlatan fick in de där snygga skottet.. speciellt med tanke på att stämningen var bra redan vid sjutiden när vi gick förbi.
Men inget slår stämningen på hultsfredsfestivalen förrförra året när Sverige vann mot Paraguay med 1-0.. är inte det stämning på topp så vet jag inte.






(Datumet på de här inlägget ksa vara 12/6)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0