Tjenski!



Den här veckan flyttade vi in till kavallerikasern igen! Wihuuu :D
Det enda jag kommer sakna ute vid kungsängen är gymmet.
Men det är så GRYMT skönt o bo mitt i stn igen.. o nu kan man börja ta tag i sin ridning igen.
Igår var jag med på dressyrtävling med Markör.. han skötte sig riktigt bra! Kul att dom anoprdnar lite sånt för oss tillståndsryttare.. sen i sommar kommer dom ha en i fälttävlan (dvs dressyr, hopp.  terränghopp) också.

För övrigt har det varit kortege (Grekland) som gick hur bra som helst.. jag bönade inte för mitt liv en enda gång på väg upp för slottsbacken. Hade jävligt kul åt JOhansson som rider jämte mig, ahn hade bytt häst till Drott och hade ett riktgit helvete med honom.. han drog som bara den. Haha.. så så himla kul ut.. o JOhansson har rätt mkt klockrena kommentarer.

Vi var på störmsholm i måndags o red unghästarna.. vi tärnad edom med sabeln. Contact va rinte alls rädd, mest nyfiken. Jag torr han kommer bli en jätte bra paradhäst!
Killarna hemma på k1 blir helt hysteriska när man berättar om hur månag tjer det finns på störmsholm.. haha.. dom är fast beslutna om att dom ska hänga med oss när vi ska övernatta där den 3 juni.. gärna för mig ;> Tror att ridtjerna där borta tycker det är en bra idé också.

Sammantaget denna vecka:
En bra vecka , vi har gjort mycket kul och den har gått fort! Drilltroppen börja funka allt mer som löjtnanten vill och i onsdags såg andra pluton ett genomförande o blev ritktigt imponerade. känns bra!
Beridna högvaktscermonin kan vi nu, karbinerna känns inte så främmande längre, gruppen har roligt (som alltid) och befälen är mer laid back och har börjat släppa loss lite.
Det har dock hänt en tråkig sak men den kan jag inte skriva om här i bloggen pga av att vissa som inte ska veta ngt kan få reda på det. Känns iaf jätte tråkigt och jag hoppas att allt går bra endå.. vi ska kämpa för att det inte ska bli så som det är sagt nu, men känns som att man jobbar i motvind. Vi har iaf Kn Hjelm stöd och hela plutonen är eniga. Hur som helst så blir det aldrig som förr igen, och firocirkeln är fucked up.


Det är 4 månader kvar av lumpen nu. 4 månader är ingenting.
Vi kommer ha sukt mkt högvakter, det kommer bli svettigt o jobbigt men fan så kul!! Den 6e juni ska vi visa upp drilltroppsprogrammet o dessutom ha beriden högvakt. Det kommer vara flera 1000 pers på/runt borggården.

Den 12  septemer drar vi hem för gott .. Jag undrar vad fan jag ska göra sen?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0