Hemma i Västervik igen.

Nu är jag hemma från tyskland igen.
Så hur blev då resan som jag inte ville åka på egentligen? Jo, svaret är att den blev bra!
Vi åkte färga från Göteborg - Kiel på torsdagen och den resan var riktigt rolig.. vi började med att äta en middagsbuffé med alla möjliga maträtter (efter ca 6 timmars stimmande på bussen). Det var riktigt gott o dessutom gratis alkohol.. Så ni kan ju gissa var vi hade våran förfest :P
Sen gick vi till taxfreen och shoppade ännu mer alkohol innan vi drog igång hytt-festerna som kan sammanfattas som trånga, varma men jävligt mysiga o fina!
På färgan fanns det dansgolv och bar så dit drog vi när alla hade blivit lite dragna.. riktigt kul där med med tanke på att det bara var vi där (föutom några gamlingar) och jag var i stort sett ensam tjej. Så jag ficsk dansa väldigt mycket och det uppskattas.. Trodde inte de fanns så många buggproffs gömda bland killarna ;)
Det blev en sen natt och en tidig morgon men det var värt o va lite trött på fredagmorgonen. Jag var duktig o gick upp i tid och käkade frukostbuffénn så min baksmälla blev inte så farlig.. jag brukar må bra igen så fort jag får i mig lite mat och vatten.

På fredagen åkte vi från Kiel till Berlin med buss, det var ca 35 mil. Vi åkte direkt till arenan där vi skulle ha generalrepetion inför morgondagen. Den gick relartivt bra, FÖRUTOM att Lingtoka näst intill snurra av min armbåge i ett moment i drillprogrammet. Det var inte skönt att få en baljonett där.
På kvällen åkte vi till en tysk kasern där vi skulle tillbringa nätterna i Tyskland. Der var faktiskt överaskande stora rum och fräscha badrum. Bättre än på K1! Jag sov rätt gott i min säng den natten.

På lördagen hade vi en show klockan 14 och en kl 20. Det var mycket fixande, uppställning och väntande framförallt. Uppvisningarna gick realtiv bra med tanke på förutsättningarna (hala golv, mkt nerver och inte så mkt övning innan). Kapten Hjelm var nöjd och Lundberg med. Jag tyckte det kändes grymt mäktigt att gå in och köra våran grejj inför ca 14 000 pers. Det var verkligen fullsatt och folket var verkligen imponerade av det vi gjorde, vi fick spontanapplåder flera gånger under genomförandet. Sen kom några överstar, och han som var chef för hela arrangermanget och ackade för bra insatser och han sa även att han ansåg att vi var en av höjdpunkterna i showen. Så det kändes ju bra o höra.

På söndagen var det en show kl 14 och innan den hann vi med en guidad tur i Berlin med en guid som vi trodde hade rökt på. Hon var helt väck i skallen, vilket iof va jäkligt kul!
Efter showen som gick bra den med så var de dags o trycka in sig i bussen och åka hemmåt.
Färgan hem va lite pensionärsvarning på, de va inte så highlife kan man säga. Men vi livade upp den så gott vi kunde. Självklar var det fest och även om baren stängde 12 (!) så satte vi på musik där nere i smyg och shakade hela natten. Det var rätt kul att endel sov ca 30 min innan det var dags o gå upp. Jag sov hela 2 timmar!

Något som jag tyckte var kul var att se alla militärer från andra länder. Tyskarna var grymma på vapen rörelser.. t.o.m kapten erkände att dom var bra. Snygga uniformer hade dom med! Andra länder som var där va Cananda, Storbrittanien, Finland och Turkiet. Det blev en rättså varierad show kan man säga!
Jag bytte till mig ett baskermärke av tyska vakbataljonen mot ett av våra märken. Deras märke va häftigt.

Nu är jag alltså änligen hemma i Västervik igen, det känns skönt. Dom här dagarna har känts långa, kanske för att vi har kört från tidig morgon till ca 00. När jag kom hem förut fick jag lite saker av mamma och pappa till resan! Det var en ryggsäck och massa tillbehör i den som jag absolut kommer få användning av. Dom är så snälla :)

Idag är en lite speciell dag, det är nämligen en månad sen jag och Viktor blev tillsammans! Tiden går fort när man har roligt ... Känns så sjukt bra att du är min kan jag lova! Du är verkligen det bästa som hänt mig och om två veckor åker vi till Australien. Mitt liv är så himla bra just nu och jag tror jag har dig att tacka för det till 99% .
Jag fick ett väldigt fint sms idag.. blev så glad. Du är så fin..orden räcker inte till.

Om två dagar ses vi igen!

Nu ska jag sova lite,
ha de fint..
Och bara så ni vet är tyskland ett tråkigt land jag skulle aldrig vilja flytta dt. Sweden is the shit.

/ Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0