Det var ett tag sen nu!



Hej hej där..

Jag har inte varit så aktiv på sista tiden men det har sina förklaringar.
Har haft besök återigen denna vecka från skogarna i Mellerud. Det har varit sjukt trevligt på alla vis, dock är det så att det gör att mina aktiva skrivarsida tonas ner lite.. jag prioriterar helt enkelt annat än denna blogg.. sad but true :/.

Denna vecka har det faktist rört på sig lite i mitt liv vad gäller framtiden.
Jag har fått mitt visum (tack gode gud gför det!) jag har fått JOBB i australien.. efter att ha ringt dit två ggr. Det var inte så roligt o prata engelska i telefonen men det krävdes för att lyckas skaffa jobb o va gör man inte?
Så nu har jag och Viktor jobb på en farm i Alice Springs från den 28 november till den 3e januari.
Så jag firar jul o nyår mitt ute i öknen i ca 35-40 grader värme. De ni!

Vi har också bokat resan, eller hade. Den 17 november kommer vi åka, men det blev fel på hemresedatumet så var tvungen o avboka o boka om igen. Men ska fixa det imorgon.
Hmm.. typiskt att de ska bli så, hoppas vi kan få det klart imorrn. Då finns det verkligen inget som kan hindra mig från att åka! Det känns så jävla kul!!

Jag ska till Australien, till andra sidan jorden i ett halvår.
Jag slipper snö, kallt och tråkig-västervik för att åka till något som närmast liknar ett paradis. Sommar, värme, sköna människor, fest, stränder, häftiga djur.. det finns hur mycket som helst man kan rabbla upp..
Jag är så glad att jag får chansen att göra det här!

Imorgon ska jag fixa lite inför resan.. översätta mitt CV till engelska, boka tid för vaccination och kanske läsa lite om Australien i en av mina böcker om jag hinner. Sen måste jag köpa en ryggsäck, solskydd o endel annat till packningen.
Har tre dagar hemma nu och sen blir det Tyskland med lumpen.
Sen är det bara två helger kvar, sen drar vi.

Och ett litet tillägg: Denna vecka har varit otroligt bra och gått väldigt fort. Konstigt att vissa veckor bara försvinner medan andra kryper fram. Vad kan det bero på?
I know ;)
Men jag tror nog att den här veckan kommer bli kul även om jag inte får något sällskap. Veckan som kommer sen blir det ju fullt hus ( läs rum) med Larsson, Linda, Magnus och Viktor boende hemma.
Skit sköjj tippar jag på att den helgen blir!

Nu ska jag sova..
Ska uppdatera när resan är spikad.

Ciaooo

// just me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0