Solen skiner, himlen är blå.. vad det är skönt att leva då.



Nu börjar jag känna mig friskare!
Idag är det strålande väder och jag ska ut o gå med Sophie.
Detta kommer nog bli en bra dag.
Jag har bara ett problem just nu som jag blir lite smått orolig över.
Det är mitt visum.
Skickade in det för en vecka sen, fick ett svar i fredags att jag skulle komplettera lite uppgifter o så.
Och nu går jag alltså och väntar på o få bekräftelse att det är klart.
Det känns som  dagarna kryper fram..
Men det är bara 2 hela dagar sen för helgen räknas ju inte. Så det är inte så länge sen egentligen men det känns som det. Blir fan lite nervös. Kan väl erkänna att även solen har sina fläckar och några lik i garderoben..
inte för att jag har varit någon drugdealer in the past iof men man vet ju aldrig med dom där stollarna i Australien vad dom anser om det ena och det andra.

När (om?) jag får mitt visum då ska jag fan fira.. då kommer jag vara den gladaste tjejen on earth.
Och om jag får något annat svar än det jag vill ha så går jag o gräver ner mig.
Haha.. näe då får jag lösa det på något annat sätt! För jag ska till Australien kan jag tala om och när jag väl vill något då blir det så på nått vis! Det kan faktiskt vara positivt att man e en envis jävel även om Sofie tycker att jag då och då är lite för envis ;)

Mina teoribarn är dom sötaste i hela världen btw. Ska adoptera dom alla 5. Det vore rätt skojj med 5 6-7 åringar som sprang runt här.. då hade man inte varit sysslolös diekt. Igår fick dom träffa lilla gubben för första gången.. och så lärde dom sig om hästens färger och tecken + delar. Och som vanligt så tjatade dom om att få leka. Men det får bli nästa gång.. då har jag ju min mkt kompetenta assistent med mig.. så då ere no worries.

Imorrn ska vi hade bastukväll här hemma.. Får se hur stora delar av tjejligan som behagar dyka upp. Men Sofie's och Anna e ju rätt säkra kort. Har inte använt bastun på läänge nu. Så det är dags.

På fredag bär det av till Stockholm igen. Längtar faktiskt rätt mkt efter det! Det känns som det var så länge jag träffade killarna där uppe nu.. dom jag saknar mest är Larsson, Nilsson, Nordström o Kerro... och iof  Norén och.. ja allihop egentligen minus några idioter :P Kommer bara bli LITE stimm på logementet på kvällarna. jag räknar med 0-5 minuters sömn under dessa dagar. Men ärligt talat skiter jag fullständigt i om jag får sova eller inte. Jag vill bara umgås med my prescious 3 grupp självmordstrupp så mkt som möjligt . Det är bara den här helgen och tysklandsresan kvar nu. Men sen ska dom komma hit nästa sommar också, det har vi redan bestämt. Då blir det reunion och grejjer i lilla viken.
Fick ett mejl av Kapten Hjelm igår med dagsprogram.. Måste erkänna att det ser JÄVLIGT soft ut! Wiiee..
Bara drilltroppsträna lite , äta och va ledig.
Jag kan leva med de!

Persic och jag ska rida på fredageftermiddagen.. har pratat med Löjtnant Scheinius så han har bokat min lilla söte Krut åt mig. Fasen vad jag saknar den pållen han är verkligen perfect match ;)
Han kan allt, han är o lita på när det väl gäller men ändå så e han lite busig o bockar o har sig.. Om jag har möjlighet ska jag köpa honom när dom pensionerar honom. Aja, nog snackat om hästar.
På fredag blir det Babitsa och Babuschka, tjenski o självmordstrupp igen.. :)

Man inser inte hur KUL det är i lumpen. Visst, jag var medveten om att jag hade kul och bra vänner där men inte hur fruktansvärt bra man har de egetligen. Jag skulle lätt kunna bo med 13 pers i ett rum i ett år till. Alltid nån o snacka med, alltid någon att gå ut med, hitta på nått.. cykla till prisextra med kerro, skjutsas hem i en kundvagn.. komma tillbaka o hitta någon däckad på toan kl 08 på morgonen. Så sjuka saker och så SJUKT kul! Kommer verkligen aldrig glömma min 11 månader som soldat.
Och nu är man bara en vanlig liten civil skit :P

Näe, den här helgen blir nog riktigt kul.
Och visst längtar jag till fredag, men bara en tiondel så mkt som jag läntar till söndag kväll 19:30 för då får jag träffa Viktor igen! Det känns som en evighet sen jag fick titta in i hans fina ögon o krama honom hårt nu.
Men det är bara 2 nätter kvar hemma sen är det Stockholm och sen får jag träffa dig..
Ska njuta av varje sekund!!



/  L e j o n q v i s t  ©

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0