MUCK

Idag muckade jag!
Det känns helt sjukt. Overkligt.
Man kan inte förstå det.. känns som om världen snurrar o man själv står still.
Det har varit en dag med både sorg och glädje. kanske framförallt separationsångest..
Fick mina betyg, värnpliktsmedalj och lite annat idag. Nu är jag en egen människa igen, försvaret äger inte längre min kropp och jag får göra VAD FAN JAG VILL!

Igår hade vi Skvadronsmiddag. Den var ganksa flippad.. haha.
Vi var i matsalen och där bjöds vi på beuffé och rulltårta. Det var också diverse tal, skämt och sketcher som framfördes.
Vi i tredje pluton hade inte förberett så mkt (vi fick veta de tre dagar innan) men Larsson kom med ett förslag att han skulle läsa upp en dikt som jag har skrivit. Egentligen ville han att jag skulle läsa den men jag är lite för feg för att stå o läsa för 200 värnpliktiga plus alla överstar och majorer. Så Larsson min kära lilla stridskamrat tog saken i egna händer och läste upp den. Det var populärt kan jag lova! Speciellt partiet om fänriken ;)
Även Persic deltog och imiterade vår skvadornschef Major Areschoug. Det var också sjukt kul..
Vi avslutade med att visa upp en bild på honom med händerna i fickorna lutandes mot en vägg.

Efter middagen igår drog vi in till stan och festade. Först blev de Oxid men de va inte så bra drag så vi gick vidare.. jag tog taxi till HIrchenkeller.. de va bra där med tanke på att de va en onsdag. Mycket folk från skvadronen. Där dansade vi loss i några timmar!
På kvällen blev det taxi till Kungsängen.. billigt! ;) haha
Aja nu ska jag gå o vila. Får skriva mer om den här sista tiden en annan dag!

/ Emelie (inte längre en siffra utan en människa)





      











From this to









 This!







Min dikt osm lästes upp för hela skvadornen:


Lumpen - Vilja, våld och Vinkelslip..

Allt började för ganska länge sen
ute i betongdjungeln på Kungsängen
Datumet var 29 oktober för att vara exakt,
det var dags för oss i tredje pluton att bekanta oss med Sveriges försvarsmakt
Det var nervösa första dagar, vi visste inte hur man skulle uppträda som soldat
som tur var fanns Löjtnant Lundberg där och gav oss en bra start
Givakt. manöver och höger om,
det var några av de order som tillslut även i våra drömmar förekom

Många nya möten blev det under denna tid både med värnpliktiga och befäl,
de flesta riktigt trevliga, men även ett o annat gräl
Kanske var vi vid denna tidpunkt ett gäng CS spelande knarkare, men det spelade ingen roll
- Vi förstod snabbt att Kapten Hjelm det var en man med koll!!

När vi kunde grunderna var det dags att ge sig ut i fält,
vi skulle lära oss om strid, hur man lever i skogen och sätter upp ett tält
Att det skulle vara bäddat, putsat och nyrakat hade vi nu förstått
Kanske berodde det på alla omvisitationer vi fått?
Nu var det alltså skogen smm gällde för våran trupp,
några kilometer utanför Kungsäbengen sattes vår förläggning upp
Att bygga tält hade vi tränat på förut, i ösregn
det var ingen stor favorit och det kändes som livet pissade på en

Fänrik Sandstöm är en riktig fena när det gäller att skjuta,
och med sina (kankse inte alltid så genomtänkta) kommentarer hoppas vi att han aldrig kommer sluta
Inom strid finns det inte mycket han inte kan,
men frågan vi ställer oss på plutonen är: Har han ens lärt sig våra namn?

En måndag mitt i vintern var det dags för oss att bege oss till Marma,
ett inte allför soligt ställe där händerna ALDRIG blir varma
Uppe i Gävles skogar var inte livet lätt
när man hörde orden "baskerprovet fortsätter" kändes det hopplöst på många sätt
Norén var sugen på kaffe och fick sig en mina,
den fick han släpa på många kilometer, en riktig pina!
Efter baskerprovet var GSUn klar och lumpen övergick nu i en ny fas,
vi skulle bakantas oss med en fyrbent ras

Det var nu dags för något vi hade sett fram emot med skräckblandad förtjusning,
vi skulle in till Kavalleriet och börja med ridning
Där mötte vi en man med pondus utan dess like, och en röst som skär genom märg och ben,
ni förstår säkert att mannen jag pratar om ärr Löjtnant Malmén
Att vara i stallet är för det mesta ritkgit nice,
även om man får mocka ganksa mycket bajs
Nu ska vi alla skiljas säger jag med en suck,
men det är skit samma för nu är det MUCK!


Kommentarer
Postat av: lisa

fy fan va bra dikt! Hoppas att någon skriver en lika bra när jag muckar nästa september!! Grym e du, på många sätt och vis!

Mvh Ståhle

2010-09-23 @ 11:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0