Sista veckan..


Idag har vi haft en riktigt skön dag.. precis sådär som det ska vara när det är tre dagar kvar tills man muckar!
Vi började med att dra ut allt gemensamt matriel för att bli visiterade av förrådspersonalen.. men dom behagade inte att dyka upp så vi fick trycka in allt igen och så var det klart!
Det är så himla slappt nu att man kan knappt tro det.. det enda vi gör är att chilla, snacka skit, brottas och flumma omkring. Det känns som dagen innan julafton när man var liten ungefär.

Sen på eftermiddagen fick vi fri fys, antingen spela fotboll eller gå till gymmet. Jag valde o gymma.. kändes inte som att fotbollen skulle bli nån höjdare.. dom kör ju på liv o död i stort sett. Senast igår var de en kille som bröt armen på två ställen när dom körde match.. hehe.
Iaf så gick det bra på gymmet, vi var typ 10 pers som gick dit. Kungsängengymmet e sjukt fint, stort o luftigt o bra maskiner o så finns de fria vikter. Det bästa är att de finns en bastu som man kan slappna av i efteråt.
Kommer sakna kvällarna då jag, andersson o Flink sitter o snackar skit o svettas i bastun.
Dagens ämne var listor.. o vad för listor tänker jag låta vara osagt här! ;)

Efter vårat fyspass o bastu gick vi o lyssnade på när överste Löjtnant Wallerfeldt informerade oss i 4:e skvadron om utlandstjänst 2009. De vill rekrytera oss till en mission som heter FS18 som kommer starta i slutet av nästa år.
Så vi fick lite information om hur man söker, vad som gäller för att man ska kunna bli antagen och lite annat angående organisationen.
Jag ska söka, men jag tror inte man kommer ha så stora chanser o komma med..
Visserligen har jag ett betyg som är tillräcklgt bra, och är tjej vilket kan vara en fördel. Men de e väl bara o hoppas..
Mamma kommer hata mig om jag åker ner.. men det är väl sånt man får ta.
Jag vill göra det och jag tänker göra det om jag har det dom letar efter!
Utbildningen här hemma i Sverige är 5-8 veckor, sen är man på själva missionen i 6 månader o har under den tiden 2-3 leave på en vecka.

Vi slutade tidigt idag för första gången på länge känns de som!
Nu ikväll ska jag bara ta det lugnt.. ska försöka sova länge inatt..
aja, ha de fint.
På torsdag kommer jag hem igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0