Tjustgalan

Hej hej Hallå bloggen!

Nu ska jag berätta om min trevliga lördagskväll. Lördagkvällen var en sådan kväll som kunde ha blivit en riktig skitkväll, MEN - tack vare min goda vän Sofie Karlsson så blev det en ritkgit trevlig kväll där jag dessutom tjänade ihop lite stålar.
Det är nämligen så att varje år ska årets företagare utses här i Västervik och då har vi något som heter Tjustgalan där detta äger rum. Det är Statt som anordnar det hela och bistår med mat osv och eftersom Sofie jobbar där och skulle vara med så fixade hon in mig med.

Var var nog ca 20 servitriser/servitörer sammanlagt.. det roliga var att de var väldigt många man kände igen.. Oskar och Sara från gamla klassen på hotell och restaurang, sen Maj o Gittan också som var där med några elever. Dom pratade på som vanligt.. dom verkade glada över att se oss :)
Bland gästerna fanns det också en hel del "kändisar".. Bosse..folket från centralhotellt, morfars granne (!) och så var ju Sofia Wistam där.. coolt va.. hon är ju en riktig superkändis, varit gift med Orup och allt, jag hade funderingar på o ta hennes autograf men hejdade mig i sista stund.

De fick en trerättersmiddag som jag inte hade tackat nej till, såg grymt gott ut! Det är så skönt när det är bestämt innan vad dom ska ha.. då behöver man inte tänka så mycket eller hålla reda på massa saker i huvudet. No affence, men det var faktiskt ca 1½ år sedan jag serverade sist så jag kände mig lite lätt ringrostig. Men det gick riktigt bra.. lyckades inte tappa glas i huvudet på någon (det var dock nära en gång) eller spilla mat på någon dyr aftonklänning.

Vid 12 tiden fick de flesta gå hem, jag anmälde att jag kunde vara kvar ett tag till.. Vi var ca 5 tjejer som var kvar..  gled omkring och sålde drinkar och plockade glas. A piece of cake ;) Så efter ytterligare 2 timmar fick även vi lämna. Då tog jag en sväng på stan.. det var ganska dött, ungefär som igår, kanske lite mer livat. Träffade Irman på Morella, snackade lite.. kanske kan han ordna väktarjobb åt mig med lite tur. Stannade inte så länge .. känns så mobbat att vara själv.
Så jag åkte hem, tittade på klipp på Persbrandt på youtube innan det var dags att släpa mig upp o dyka i säng, i mitt nya omgjorda rum som är grymt snyggt numera!!

Pratade med Lillemor och sa att jag kan jobba mer om det behövs, så nästa månad är en liknande tillställning så då ska jag vara med och sen på julborden som kör igång i slutet av november.


Updates angående min framitda resa till Australien:
En av de som serverade igår var Majs gamla elev och när jag berättade för Maj vad jag hade för planer i framtiden berättade hon att den här tjejen hade bott i Australien i 12 år. Så jag gick och pratade med henne, hon var skittrevlig. Hennes kusin var lika gammal som mig och jobbade i Sidney på ett 4-vånings diskotek , jag skulle få numret till henne genom Maj. Alltid bra med kontakter! Och det blir nog Sidney som jag utgår ifrån.
Jag frågade henne vad som var största skillnaden mellan Sverige och Australien.. hon tyckte att det var att i Sverige är vi mer inbundna, i Australien är folket mer "outgoing" och hittar alltid på saker med varandra och umgås på fritiden.

Även Bosses son hade bott i Australien i 2 år, så jag passade på att pratat lite med honom också. Han hade bott i Melbourne och jämförde det med Göteborg här i Sverige. Mer avspänt, mer trevliga människor. Sidney var mer som Stockholm. Tror honom faktiskt.. har läst på internet att det är många som anser det. Så troligtvis kommer Melbourne vara en stad i mitt tycke!

Jaja, vi får se vad som händer. Har endel möjligheter. Har hittat en resa för 8 000 till Sidney.
Det är inte mycket.
Men finns fortfarande saker att fixa.. visum, reskompis(?) och lite övrig planering inför resan.
Jag vill verkligen dit!

Jag och Sofie blev inbjudna till Hotell o Restaurangskolan av våra kära lärare Majsan o Gittan... vi ska dit imorgon på förmiddagen och fika o snacka lite skit. Då är bagerimänniksorna lagom klara med dina bakverk o annat gott.. hehe.. mums.
Saknar min gamla skola .. och alla roliga lärare.. dom är som ens kompisar. Så det ska bli kul o träffa alla imorrn!

Nu ska jag se på Sophies moster i "Ensam mamma söker".. imorgon blir en förberedelsedag med städning och annat o på tisdag blir det finbesök fårn andra sidan Sverige :)

// Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0