Smygfylla

Idag har jag varit ute och tagit mig en ridtur i grårusket. Var skönt faktiskt de va så länge sen jag satt på hästryggen nu känns det som.

I helgen har jag varit på kräftskiva.. haha lite sent o ha den i slutet av november kanske. Men iaf så hände en rolig grej, mamma tog med sig en persikocider flska för hon tänkte att nån kanske ville ha alkoholfritt alternativ. Jag drackd en och det var bara ajg som ville ha sån cider så jag tog ett par glas.. sen började jag känna mig lite lullig men jag tänkte att de måste va inbillning. Efter en stund kollade jag på flaskan för jag tänkte att de KAN INTE va jag som inbillar mig detta. Då ser ja att de e 6 % alkohol! Hah morsan söp ner mig i smyg ;)
Jag: - men mamma, de e ju alkohol i den här!
Mamma: - Neeej då det är det inte den e alkoholfri!
Jag: - jasså. men det står 6 % på flaskan?
Mamma: -  jasså gör det?!

Koll på läget. Men jag skulle inte köra bil så det var lugnt :)

Kommentarer
Postat av: Lagerhult

hej, har halkat in på din blogg några gånger och jag gillar den. =) Jag gör lumpen just nu som beriden högvakt vid kavkas/livgardet.. Så jag känner igen mig mkt i din blogg...



Jag läste ett inlägg förut där du hade skrivit ner massa ord om lumpen.. typ rycka in. putsa skor. lämna av . framåt marsch. packning på m.m . Hittar inte det inlägget nu?



=)

2009-12-18 @ 23:58:46
URL: http://tinie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0