Flytt till Halmstad

Ja som mitt förra inlägg nämnde så ville jag ha en lägenhet snabbt och det gick faktiskt snabbare än vad jag hade trott! Jag hörde av mig till en kille som hade en annons på blocket och sen åkte Viktor och tittade på lägenheten i onsdags. Det bestämdes ganska omgående att vi skulle ta den lägenheten och från och med 1 november får vi flytta in! Jag klan dock inte flytta in direkt eftersom jag fortfarande har massa kurser som pågår här i Västervik så jag får vänta tills typ december men jag kommer ju åka dit o hälsa på innan :) Vi ska åka (vi=jag, mamma och pappa) till Halmstad på lördag och ta med oss lite av mina grejer o sen ska vi till Ikea i Helsingsborg som bara ligger ca 1 timma från Halmstad. Vi måste köpa en dubbelsäng, en soffa och lite annat!

Kan ju berätta lite om lägenheten: det är en 2:a på 50 kvadrat, den är nyrenoverad, de finns tvättmaskin och diskmaskin i lägenheten och det ingår en trädgård och altan (den ligger på markplan). Om man tittar på bilderna Viktor tog ser den väldigt fräsch ut =) Hyran ligger på 5500:- /månad och den ligger typ 15 minuter från centrum.





Så nu blir jag snart Halmstadbo! Ska bli skönt att komma bort från Västervik. Men tänka sig, jag som  gått o letat efter jobb så länge, dagen efter att vi hade bestämt oss så fick jag ett riktigt bra jobberbjudande här i stan, men nu skiter jag i det man kan inte få allt. Men lite dålig timing e de ju. Fast jag vill hellre plugga än jobba om jag ska vara ärlig.. studentlivet verkar kul. Kommer bli skönt o träffa lite nya människor och bo utan mamma o pappa :P
Det är ju billigt men jag är ändå 21 år jag behöver få klara mig själv nu.

Jag skrev högskoleprovet i lördags btw.. fick 68/122 så kommer få ca 1,1 och skalan är från 0,0 - 2,0. Helt okej tycker jag eftersom jag varit ifrån skolan länge. Det jag fick mest fel på var orden.. o dom är ju mkt lättare om man e äldre o har lite erfarenhet! Jag behövde inte få ngt speciellt resultat ehller jag gjorde det bara eftersom man måste ha gjort det när man söker till polisen. Och nu är det gjort.

Annars har den här veckan varit lugn, har mest varit hemma.. inte tränat ngt tyvärr. Bara tränat inför provet. Men nu idag ska jag köpa nytt kort på tjust rehab och ge gärnet sista månaden i Västervik.

/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0