Man måste dö några gånger innan man kan leva

Sitter och lyssnar lite på Håkans nya låtar.. fan va go han är. Klart man inte kan mäta det nya med klassikerna för dom kommer alltid vara lite bättre i mina ögon. Men han är riktigt bra iaf. Hans texter är verkligen poesi.
Varit iväg och hämtat min psykologibok hos Sanna nu och tänkte sätta mig och läsa lite.. men är ju rätt duktig på att skjuta upp saker.. stör mig lite på att jag inte kan ta tag i det! Men ska bara skriva klart här sen ska jag sitta minst en timma i sträck.
Psykologin är rätt intressant ändå, mkt bättre än sociologin t.ex. Ikväll blir det träning på Actic, ska köra Challenge som är typ en stationsbana som tränar hela kroppen. Brukar bli helt slut av den träningen, men de e bra! =)

Har börjat köra något som heter LCHF nu, det står för Lo Carb High Fat och precis som det låter på namnet äter man inte kolhydrater men däremot protein och fett. Har kört en vecka nu och de funkar bra faktiskt! Men man blir ju sugen ibland såklart. I lördags var jag på bio o de va nog första gången jag såg på bio utan att äta ngt till!

Lite saker man får äta:
Kött, fågel, fisk, skaldjur, bacon, svamp, grädde, ägg, ost, smör, majonäs, fet yogurt, ovanjordgrönsaker tex broccoli, spenat o blomkål, feta såser tex bearnaisesås.

Saker man ska undvika: Snabbmat och halvfabrikat, godis, läsk, chips, pommes o dyl. Potatis, ris, pasta, vitt bröd, rotfrukter, stora mängder frukt, vetemjöl, annat "onaturligt".

Och sen ska man då träna en hel del för bästa effekt vilket jag gjorde sen innan! Tanken är ju den att eftersom man inte tillför kroppen kolhydrater måste kroppen ta sin energi från inlagrade kolhydrater dvs fett som finns på kroppen och man går då ner i vikt. Men grundprincipen kal in <> Kal ut gäller ju fortfarande. Dock är det svårt o överstiga det dagliga kalorintaget man ska ha eftersom man blir mkt snabbare mätt på kött och feta såser än potatis tex. Därför äter man automatiskt mindre portioner och man får inte heller det där sötsuget på samma sätt som man får avkolhydrater. Inte rent fysisikt iaf, men psykiskt vill man ju ha chips till Idol etc :P Men det e bara o vänja bort. Ska köra tre veckor nu sen får vi se vad som händer. Hoppas ju att jag känner mig piggare och kan prestera bättre på träningen, skulle även vilja gå ner typ 5 kg.

Aja, nu måste jag plugga. Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0