Home alone

Sitter här och väntar på att Sofie ska komma över så att vi kan färga mitt hår, eller slinga det rättare sagt.
Hon fyller förresten 23 år idag, Grattis!! :) Är ensam hemma nu hela förmiddagen.
Sen idag ska jag ut till Målserum och rida Pelé.. var sjukt länge sen jag gjorde det nu. och imorrn ska jag jag ut till Hornsudde och rida Curre.
Är hemma i Västervik över helgen och hälsar på alla här hemma. Rätt skönt o va ifrån jobbet osv ett tag. Men dom ringde o väckte mig i morse från Willys o frågade om jag kunde jobba, de va tydligen kris. Hade inte hört av dom på två veckor, men nu när man är hemma, då ska de minsann ringas. Men så är det alltid, visste redan innan att dom skulle ringa mig. Men man kan ju inte sitta alltid redo hemma så nu valde jag att prioritera Sofies födelsedag och det valet känner jag mig nöjd med!

Ringde o pratade med en tjej som jobbar som djurhandläggare på Länsstyrelsen idag. Funderar ju på att läsa till Djurskyddsinspektör men ville höra lite av en "expert" vad det finns för möjligheter att få jobb, vad jobbet innebär osv. Hon sa att om man har läst miljö - och hälsoskyddsprogrammet i Halmstad kan man få jobb, men man är mer konkurrenskraftig om man läst etologi och djurskydd i Skara. Men grejen är att då måste man ha Matte D, Fy B, Ke B och Biologi B för att komma in, o de har inte jag. Håller ju på o avsluta matte C nu och det känns som de e tillräckligt! Så det programmet bli de fan inte.. Men hon sa att man kunde läsa fristpående kurser inom djurskydd men dom kurserna som fanns där brävde samma behörighet. Ganska nedslående.. varför läste man inte bara natur istället?? Fattar inte varöfr man inte tänker lite mer framåt när man är ung. När jag får barn ska dom fan gå natur alltså.. så sjukt värt o slippa o harva runt på komvux i en evighet.

I övrigt har jag varit duktig och fixat allt på min att-göra lista. Har skickat in uppsatsen till Lucia också så nu e de bara o hålla tummarna för att den blir godkänd. Imorrn blir det fest för att fira Sofie =)
Lägger upp en bild från våra glansdagar, kan nog ha varit en sisodär 16 år på bilden:


 

 

Snygga helt klart ;)

Trevlig helg // Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0