Summering 2010

Jaha då var 2010 slut, känns som det här året har gått relativt fort. Men nu är det dags att summera det gångna året och blicka framåt mot 2011, ett år fullt av nya möjligheter.

Bäst med 2010: Jag skaffade mig en utbildning på Högskolan i Halmstad, jag fick uppleva en sommar i Halmstad som är en riktigt grym sommarstad, jag fick jobb på Hemköp och Willys, jag slutade jobba på Max, jag åkte till Egypten en vecka i september med min älskling, jag lärde känna Sanna och några andra i min klass, jag tränade ganska mycket periodvis och märkte att det gav resultat, Viktor och jag firade 2-årsdag på Gothia i Göteborg, vi fick ha Signe en helg, Midsommarfesten- och Nyårsfesten var sjukt roliga.

Sämst med 2010: Jag kom inte in på Polishögskolan, jag jobbade på Max nästan hela året, det har varit en lång vinter, dåligt med pengar ibland, känns som man träffar dom där hemma för sällan, jag kunde ha varit mer konsekvent med min träning, jag red nästan ingenting o hade knappt någon kontakt med djur alls.

Det var som sagt året som gått, men nu är vi inne på 2011 och då har jag några mål med detta året också, och några händelser:

  • Avsluta Beteendevetenskaplig grundkurs
  • Få VG eller minst G på matte C så jag får behörighet till de utbildningar jag vill söka
  • Jobba ett halvår, försöka få så mycket jobb som möjligt och spara undan pengar
  • Börja plugga ett program till hösten
  • Skaffa ett djur av något slag
  • Resa utomlands i början av sommaren (Mammas 50-årspresent). Blir nog Spanien, Italien, Grekland eller nånstans i närheten
  • Vara riktigt seriös med träningen och bara äta onyttigt på helgerna
  • dricka alkohol max 2ggr/Månaden.. (inte på sommaren)
  • Rida mer
  • Göra lägenheten lite mysigare
  • Ha en stor grillfest i sommar o bjuda hit alla lumpenkompisar
  • Lära känna nya människor
  • Skaffa en ny design på bloggen med hjälp av någon teknisk person!
Ja det var det jag känner just nu att jag ska göra men kommer säkert på lite annat under årets gång :P
Nu ska jag ta tag i lite skoljobb, imorgon är den sista dagen vi har kvar sen är jag fri (arbetslös?). Men ska verkligen jobba stenhårt nu och in med alla pengarna på sparkontot. Blir bra inför framtida resplaner och kanske bilköp? Är rätt sugen på bil men det e ju så förbannat dyrt med alla skatter osv.
Är rätt sämst på o blogga nu ouppdatera men tycker bloggen e så ful så de e inget roligt då.. men ska försöka fräscha upp den under året o bli lite duktigare på uppdateringen med!

// Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0