Göteborg och födelsedag

Hej hej hallå bloggen!

Nu skrivs det lite här igen, var ju inte igår direkt. Idag tänkte jag att jag ska berätta lite om helgen som varit och om min födelsedag. Mamma fyllde ju 50 år i tisdags så därför skulle vi fira henne lite i helgen. Mamma och pappa kom hit i torsdags kväll, dom hade rätt mkt packning med sig.. nästan så man trodde att dom flyttade hit för gott. Men det var väldigt mkt gott, och så lite presenter till miiig =) Fick en orkidé, 2 planksteksplankor, en ny handväska, en kakbok, en kakburk, en kofta och 500 kr. Väldigt bra presenter!
På fredagen var vi ute och gick på Galgberget, blev en promenad på 1,1 mil sammanlagt :) Viktor fick åka ifrån lite tidigare för han skulle till skolan, det sega var att jag hade glömt ta med mig nycklar ut så när vi skulle in i lägenheten var det ett litet problem. Fick ringa honom o så fick han komma men nycklarna så vi kom in, och sen cykla tillbaka till skolan igen. Då kände man sig ju lite smått taskig, men what to do liksom, vi hade köpt grillad kyckling o grejer så vi hade inte riktigt nått val. Sen på kvällen iaf så gick vi hem till Berra (min mormors bror) och Laila som bor här i Halmstad. Fick trerättersmiddag och massa annat gott =) Varmrätten var vildsvinsgryta, helt klart en favorit!

På lördagen åkte vi till Göteborg, vi var framme hos André och Malin vid 11 typ, sen åkte vi o kollade på Chalmers. Var väldigt stort, men såg ut o va fint. Vi kunde inte kolla innuti eftersom de var lördag o låst överallt. En lite rolig grej va att dom hade en gammal tågvagn som står på skolgården, som nu används som festlokal!
Sen åkte vi till stan och kollade runt i lite affärer, jag köpte en ny vårjacka på Veromoda, en klocka på Guldfynd och en sjal på Lindex. Viktor hittade ett par jätte fina skor på T12, ett par lila tygskor.

På kvällen gick vi ut o åt mat på en restaurang som hette Babar som låg vid Avenyn. Var jätte fin restaurang och trevlig personal, jag åt jordärtkockscappucino med rökt pilgrimsmussla och parmesanflarn till förrätt, oxfilén till varmrätt och creme brulé till efterrätt. Kolla bilderna så förstår ni nog att de va gott ;)
Blev lite inspirerad så köpte jordärtskocka idag som jag ska tillaga till helgen!

Hade lite krångel på hemvägen med biljetten.. André hjälpte mig o boka och jag kollade inte så noga när jag hämtade ut den på söndag förmiddag. 10 min innan avgång ser jag att han bokat fel dag.. måndag istället för söndag!! Paniken infinner sig. Men som TUR var hade jag en snäll konduktör som lät mig slippa betala (hade gått på ca 500 kr för o köpa biljett på tåget). Ibland har man flyt.


 

 

 

 


Kan ju dra lite kort hur min födelsedag var, är inte jätte inspirerad till att skriva just nu så kankse e lite tråkigt skrivet men bättre än inget iaf.
Jag började iaf dagen med att få frukost på sängen, tårta omelett o hela köret. Sen fick jag en present av Viktor, nya hörlurar som var jätte fina :) Sen åkte han till skolan o då tog jag ett skönt bad och sedan åkte jag o träffa Sanna o så gick vi lite på stan o tog en fika på Roberts coffe. Sen tog jag de lugnt ett tag innan de var dags att gå ner till stan igen o käka mat på Pio´s. Blev plankstek, supergott =) Blev väldigt uppvaktad, folk som ringde, smsade och skrev på facebook.. vissa som skrev har jag typ inte pratat med på flera år. Men kul ändå att dom bryr sig :P

Är ensam hemma just nu, väntar på babe som e ute o röjer lite. Ska söka högskolan imorgon, måste få de klart. Har 2 veckor på mig innan ansökan stängs, men e rätt klar med hur jag ska rangordna skolorna.
De va allt för idag!
Over and out

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej. Hittade nyss din blogg och såg att du ska söka till phs. Jag är en utav dem med! Ville bara önskad dig lycka till och att de kommer bli kul att följa din väg dit om du ska fortsätta skriva det i bloggen! / Ida.

2011-04-03 @ 11:50:28
Postat av: mamma

Så fint du skrev om mitt/vårt födelsedagsfirande =) Bilderna blev riktigt läckra, så mysigt vi hade det!

Bästa presenten var ju att få rå om er alla över helgen.

Kram på dig älskade dotter <3

2011-04-07 @ 22:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0